tisdag 9 september 2008

2005 Bosquet des Papes-->Tips!!!

Tänkte bara läcka att det igår landade 36 flaskor 2005 Bosquet des Papes på passagen/regeringsgatan. Vinet visade ju sig vara kanonbra när det släpptes i våras så vi fyllde självklart på förrådet. Att döma av alla de andra bloggar som vi notoriskt följer och uppskattar så tror vi att några av er är intresserade av tipset!

Kan inte heller låta bli att notera att detta är vårt hundrade inlägg och det känns jättekul att ha snurr på hjulen.

And the show goes on...

5 kommentarer:

Björn sa...

Jag såg dem också, men eftersom jag redan har några... och plånboken inte är så stor just nu... samt att jag hade annat på inköpslistan så... fick de vara. Jag kunde däremot inte låta bli att sno åt mig en av de La Chapelle 2001 som jag hittade på hyllan intill kylen. 726:- tyckte jag var klart anständigt och jag hade snott åt mig alla tre om inte inköpslistan för månaden varit så omfattande redan.

Rhônarna-Andreas sa...

Ja inköpen blir allt som oftast både fler och dyrare än man tänkt sig! Vad gäller Chapelle´n så är det en ansenlig summa för en flaska även om priset i sig är bra.

Mina Vinare sa...

Lite kul med Bosquet des Papes. Var nog min ”första” CndP producent. Besökte dem dessutom för länge sedan men tappade så småningom intresset för deras viner. Dock är de alltid livfulla och goda med ålder. Vi provade en 90a för något år sedan som var jättebra. Nu noterade jag att man verkar var på gång igen med föryngrad kraft. Vågar knappt säga var citatet nedan kommer ifrån med tanke på livliga diskussioner på grannbloggar men det är en aktiv debatör på BB som brukar skriva mycket om just CndP. Kan vara av värde för framtida investeringar! Killen (Harry Karis) verkar vara insatt i alla fall.

“Bosquet des Papes – read my lips…this is a producer to watch (and buy before its to late).
A winemaker who does have and use almost all aloud grape varieties. Selected destemming.
All samples from 2005-2006-2007 were more than impressive. Philippe Cambie is consultant here. It’s obvious that Nicolas Boiron who is in charge of the winemaking now deserved many credits. “

Finare Vinare sa...

Grattis till hundraposten och tack för tipset! Vi har förstås stashat undan ett antal redan - men priset är bra och vinet är saftigt och trevligt att dricka redan nu. Det känns lite renare och fräschare i frukten än 98an, som vi köpte rätt många av. Den här 05an ska bli riktigt kul att följa framöver! Ja de andra också, för den delen ;-)

Rhônarna-Andreas sa...

Ja årgång -05 är otroligt bra överlag och denna är inget undantag. Precis som ni skriver ska det bli mycket kul att korka upp om ett par år och se vartåt tåget går!