fredag 1 februari 2008

Ledig Fredag!

Så tog man äntligen ledigt från jobbet en fredag och hur spenderar men den dagen på bästa sätt?
Självklart sätter man klockan tidigt och åker till regeringsgatan och fryser arslet av sig för att få tag i lite vinare från frankrike Sud-Ouest. Med blåa tår hade jag faktiskt plats nr5 i den evinnerliga kön och kylan gav utdelning.

Det kvoterades ut 4st Bouscassé Vielles Vignes per person och jag köpte 3st med plånboken i åminne. Sedan drog jag mig bortåt nyhetshyllan för att snappa upp 4st Montus. Efter ett klassiskt handgemäng med vinkåta köare så fick jag mitt, betalade och gick ut.

Kön utanför var längre än jag hade kunnat vänta mig och antalet "pirror" var skrämmande.
Med Bouscassé VV 2001 samt Montus 1995 i färskt minne som druckna vinare under 2007 så får man glädjas över vad som komma skall. Åtekommer med test av 1st flaska av respektive.

Inga kommentarer: